İngilizler şaşkın: Telegraph’ı Araplar alıyor

Evrensel Gazetesi köşe yazarı Ceren Sözeri’nin 24 Aralık tarihli “Yaprağını yerken kıtır kıtır, sapına gelince me!” başlıklı köşe yazısında İngiltere’nin 168 yıllık gazetesi The Telegraph’ın Birleşik Arap Emirlikleri’nin desteklediği IMI Redbird yatırım grubuna satılma ihtimali olduğunu yazdı.

The Guardian köşe yazarı Marina Hyde’dan aldığı bir bağış mailinin arkasında patronaj krizi olduğunu paylaşan Sözeri, yazarın mailde The Telegraph’ın satışı ile ilgili düştüğü notu da paylaştı.

Sözeri’nin köşe yazısındaki bölüm şöyle;

“Zaten mektubunda isim vermeden şu bilgiyi de ekliyor: “İyi tarafından bakacak olursak, Guardian şu anda yabancı bir petrol devletinin satın alma teklifine konu değil, ancak bu ne yazık ki hala garip bir şekilde Fleet Street’teki [Londra’da gazeteciliğin merkezi sayılan cadde] her medya kuruluşunun söyleyebileceği bir şey değil.”

İngiltere basın dünyası şu sıralar the Telegraph gazetesi ve Spectator dergisinin Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) tarafından desteklenen IMI Redbird yatırım grubu tarafından satın alınma ihtimali nedeniyle sarsılmış durumda. Muhafazakâr Parti’ye en yakın gazetelerden biri olan Telegraph’ın Arap petrol krallığının eline geçmesine, ‘böyle bir şey İngiltere’de nasıl olur?’ şoku da ekleniyor.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x