İkametgah (adres değişikliği) için gerekli evraklar; Adres değişikliği nereden yapılır? e-Devlet adres değişikliği detayları

Türkiye gündeminin en önemli konularından birisi olan 2023 seçimleri için kısa bir süre kaldı. Adres değişikliği ya da ikametgah değişikliği ile ilgili işlemler de son dönemde artışa geçti. binlerce vatandaş felaketin etkilediği 10 ilden başka kentlere gitmeye başladı. Seçim yaklaşırken depremzedelerin nasıl oy kullanacağı, adres değişikliğini nasıl yapılacağı merak ediliyor. Adres değişikliği için gerekli evraklar; Adres değişikliği nereden yapılır? İşte detaylar…

Adres değişikliği (ikametgah) nereden ve nasıl yapılır?

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen illerde ikamet eden kişilerin diğer illerle ilgili adres değişikliğini nüfus müdürlüklerinin yanı sıra e-Devlet ve Nüfusmatikler üzerinden de yapabileceğini duyurdu.

Genel Müdürlükten yapılan yazılı açıklamada, “Afetzede vatandaşlarımızın mağduriyetlerinin azaltılması ve kamu hizmetlerine erişiminin kolaylaştırılması için 6 Şubat öncesinde yerleşim yeri adresi depremden etkilenen illerde bulunan vatandaşlarımızın diğer illere yerleşim yeri adres değişikliği işlemlerini nüfus müdürlüklerimizin yanı sıra e-Devlet ve Nüfusmatiklerimiz üzerinden yapabilmelerine imkan sağlanmıştır.

Ayrıca Adres Kayıt Sistemi Uygulama Yönergesinin 7’nci maddesinin 4’üncü fıkrasına istinaden doğal afet sonucu yerleşim yerlerinin kullanılamayacak hale gelmesinden dolayı afetzede vatandaşlarımız, yerleşmeleri için gösterilen ‘karavan, çadır, prefabrik evler, yurt, huzurevi gibi yerler’e nüfus müdürlüklerimiz, e-Devlet ve Nüfusmatiklerimiz üzerinden yerleşim yeri adres beyanı yapabilecektir” denildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir